Auteur Topic: hoe rijden jullie je paard(en) aan de teugel?  (gelezen 3297 keer)

Online boscrosser

• Eurospeler
  • Sr. Member
  • *
  • Geslacht: Vrouw
  • Forget Bigfoot, here's Boscrosser!!
hoe rijden jullie je paard(en) aan de teugel?
« Gepost op: april 24, 2008, 16:11:12 pm »
Ik heb laatst een discussie gehad met een andere amazone over de manier waarop je een paard aan de teugel laat lopen. Nu zou ik eens willen weten hoe jullie dit doen.

Ik doe dit zo: paard ontspannen laten lopen met de achterhand eronder zodat de achterhand begint te dragen (en er zich een opwaartse beweging vormt) en zo komt mijn paard dan lekker stressvrij aan de teugel (soms zelfs al bij het stappen aan lange teugel), ik heb altijd geleerd dat je paard ontspannen moet lopen voor je begint te trainen. Ik rij al jaren zo en ik heb nog nooit problemen gehad met blessures bij mijn paarden of dingen zoals verzameling, uitstrekken.

Nu vond zij dat dit elke keer te lang duurt (5-10 min) en dat het beter is om gewoon je paard in de krul te trekken en direct te beginnen trainen.

Laat me weten wat jullie hiervan vinden en hoe jullie je paardjes aan de teugel rijden.
Beware of the Boscrosser, a red headed, short tempered creature, often seen around horses!

<Scotch Whisky 22/06/1995- 22/12/2010: superknol en stuk chagrijn, veel te vroeg ben je van ons weggegaan, je kon niet meer,het is niet eerlijk, ik zal je nooit vergeten, het ga je goed daarboven>

Offline Bieke

• Hero Member
  • ... Jahil ...
Re: hoe rijden jullie je paard(en) aan de teugel?
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2008, 16:30:02 pm »
http://www.bokt.be/smf/index.php?topic=3092.0

Dit topic zal je veel kunnen vertellen daarover  ;)

Offline Roosje

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 23, 2008, 17:12:39 pm »
Vraag eens aan haar of zij als ze uit bed komt ook dadelijk zonder fatsoenlijk wakker te worden een rondje gaat lopen met gespannen spieren
djees wat een opmerking.

Groetjes

Offline petra

• Hero Member