Auteur Topic: hondenvoer  (gelezen 6559 keer)

Offline nahalie_x

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
Re: hondenvoer
« Reactie #60 Gepost op: september 06, 2011, 18:50:12 pm »
http://www.zooplus.nl/shop/katten/kattenvoer_droog   hier staan veel merken op dus misschien ook de minder bekende??? een kennis gebruikt almo en vind dit heel goed, maar ik weet eigelijk niet of dit zo bekend is  :-\

Offline paco

• Hero Member
« Reactie #61 Gepost op: september 06, 2011, 19:13:25 pm »
@xiu tom en co heeft wel cat chow ;)

Offline Xiu

• Sr. Member
  • sine timore
« Reactie #62 Gepost op: september 06, 2011, 19:20:58 pm »
@xiu tom en co heeft wel cat chow ;)

Euh ja dat kan, Dog Chow alleszins niet dus voor mijn voer ga ik eigenlijk niet bij t&c kijken ;)

Offline rubia

• Full Member
« Reactie #63 Gepost op: september 06, 2011, 21:07:07 pm »
ewel,dat volg ik nu volledig.

ik ben zeker dat heel wat minder dure merken(die amper bekend zijn) even kwalitatief zijn als royal canin of hills of .... en een stuk voordeliger zijn in de portemone.

nu,is hier iemand die zo'n alternatief kattenvoermerk kent?(droogvoer)

ze zijn hier dol op royal canin,maar we mengen dit(50/50) met huismerken,omdat ze anders echt niets meer willen eten als we bv een staaltje geven of uit noodzaak(bv eten is op en het duurt 2 dagen voor we in een dierenspeciaalzaak raken) enkele dagen iets anders moeten geven.

ik betaal niet graag commercie,en royal canin,daar betaal je vooral de naam,maar qua kattenvoer nog niets gevonden die minder commercieel is en die ze even lekker vinden.
(zelfs de dure mensen zijn echt niet zo goed bevonden,Iams,proplan,....moeten ze allemaal niet)
ook krijgen ze smorgens altijd een beetje natvoer(ik verdeel zo'n 400gr blikje over 3 dagen en onder 4 katten,dus echt niet veel) en daar moeten ze alleen maar de super goedkope blikken van de zoomart hebben.royal canin,friskies,wiskas,gourmet,.... vinden ze allemaal ok voor 1 dag,daarna niet meer nodig.

wat ook goed is, als alternatief voor royal canin voor de kat, is denkycat. (van dat voer maken ze ook hondenvoer : denkydog) is ook goed, en schappelijk van prijs. ik heb juist een zak van 10kg of zo gekocht voor nog geen 30 euro.

heb het wel nog niet gegeven, dus weet niet of ze het gaan mogen.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

ankypads met bandages gezocht! stuur pb!

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #64 Gepost op: september 06, 2011, 21:32:54 pm »
@ rubia,t'is denkadog en denkycat.

lusten ze niet.ook al geprobeerd(maar blijft wel een winkel-merk)

Offline rubia

• Full Member
« Reactie #65 Gepost op: september 06, 2011, 22:59:23 pm »
sorry typfoutje 8)

Offline Saar

• Board-Moderator
  • Sr. Member
  • Lambic, my 4 legged friend
« Reactie #66 Gepost op: september 07, 2011, 13:40:56 pm »
Onze katten krijgen korrels, maar de merken worden afgewisseld,omdat de oudste kat nogal kieskeurig is: Whiskas, Friskies, Aldi-merk, Lara...(enkel niet het huismerk van Tom&Co en Delhaize, want dat ruikt nogal vies...)

Omdat onze oudste kat een chronische ziekte heeft en hij de speciale korrels van Scince Plan (kieskeurige kat) niet wilt, kopen we natvoer van het huismerk van de Aldi, Whiskas, Felix en Sheba, omdat we daarin dan zn medicatie mengen. Hij heeft dit levenslang nodig.

Een interessant weetje: katten zijn veel vatbaarder voor tandsteen dan honden. Ookal haal je die weg, binnen de kortste keren staat dit er weer. Heeft dus niets te maken met het geven van droogvoer om dit te vermijden  ;) Uitleg van mn DA.
Je kunt niet iemand helpen die niet geholpen wil worden, en vooral niet als het om mensen en hun paarden gaat. (Mark Rashid)

Offline Mabelle

• Eurospeler
  • Sr. Member
  • *
  • Habanero mijn flinke kerel
« Reactie #67 Gepost op: september 07, 2011, 14:46:33 pm »
Citaat
(enkel niet het huismerk van Tom&Co en Delhaize, want dat ruikt nogal vies...)

t'is niet omdat jij vindt dat het vies ruikt dat je kat dat ook vindt hé.

Offline chanel1985

• Sr. Member
« Reactie #68 Gepost op: september 07, 2011, 14:49:02 pm »
Maar je hebt "vies "en "vies" r

Ik vind al het eten van katten en honden nu niet erg fijn ruiken en toch geef ik dat.
Maar het kan ook zo vies ruiken dat je het betrouwt, dan geef ik dat ook niet.

Offline Saar

• Board-Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #69 Gepost op: september 07, 2011, 15:06:27 pm »
@Mabelle: onze katten vinden het ook vies en eten er met lange tanden van   ;)
Je kunt niet iemand helpen die niet geholpen wil worden, en vooral niet als het om mensen en hun paarden gaat. (Mark Rashid)

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #70 Gepost op: september 07, 2011, 15:44:51 pm »
@ saar,tandplak en tandsteen staan wel in directe verbinding met voeding hoor.

natvoer is er heel slecht voor,grote korrels helpen het dan weer voorkomen.
binnenkatten veel vatbaarder dan katten die buiten gaan(omdat die ook hun tanden eens in ee muisje zetten ofzo)

Offline Saar

• Board-Moderator
  • Sr. Member
« Reactie #71 Gepost op: september 07, 2011, 15:53:14 pm »
Tja, dat is wat mn DA zei dat katten van nature daar meer aanleg voor hebben  :-\
En ik heb 2 binnenkatten. De jongeste(2 jaar) heeft bijna geen tandplak/tandsteen, maar de oudste (wordt 8 jaar) heeft er veel, maar nog niet zo erg dat hij onder het mes moet.

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #72 Gepost op: september 07, 2011, 19:49:27 pm »
dierenartsen verkopen zelfs speciale korrels tegen tandplak(zijn grotere korrels waar heel hun tand in moet alvoor die in 2 breekt)

dus zou onlogisch zijn als dit dan allemaal larie zou zijn lijkt me....

Offline Mabelle

• Eurospeler
  • Sr. Member
  • *
  • Habanero mijn flinke kerel
« Reactie #73 Gepost op: september 07, 2011, 20:07:13 pm »
Toen ik mijn kat adopteerde had die al bijna geen tanden meer, nog een paar kiezen, hij kan dus geen korrels meer oppakken uit zijn kom, wel als ik ze op de mat leg, dan kan hij ze wel met zijn tong oppakken en opeten. Dus moet ik hem wel natvoer geven.
Ik geef hem die kleine vlootjes van 100gr van de Aldi en de meesten lust hij wel, alleen die met vis moet hij niet. Ik heb ook al geprobeerd hem Duck te geven (zo'n plak is ook 100gr) maar dat is hondenvoedig en hij moet het niet hebben.
Mijn honden geef ik regelmatig hel rauwe kippenkarkassen te eten of ronde rundsknoken om hun tanden te kuisen. De Dentastix zijn op in één, twee, drie,  ik denk dat dat pure commerciele afzetterij is om te beweren dat dat de tanden kuist. Ik koop dat nooit, soms krijg ik wel een staaltje van mijn DA.

Offline rubia

• Full Member
« Reactie #74 Gepost op: september 07, 2011, 21:03:53 pm »
mabelle : kippebeenderen voor een hond zijn heel gevaarlijk om te geven, omdat deze gemakkelijk gaan splinteren. Zo kunnen ze vast blijven zitten in hun slokdarm. Ribbekes zijn ook heel slecht.
dit is ook van horen zeggen, ik ben nogal weigerig om zoiets te geven. liever een knaagbeen of zo.

Partners:
.