Auteur Topic: hondenvoer  (gelezen 5850 keer)

Offline weidepaard

• Sr. Member
  • Geslacht: Vrouw
hondenvoer
« Gepost op: september 02, 2011, 16:22:31 pm »
graag had ik eens geweten wat voor hondenvoer jullie voeren?doelbewust?of eerder bv uit gemak omdat je het overal kan kopen,of gewoon toevallig met dit begonnen en niet meer gestopt of ....?

Offline Gaelle

• Sr. Member
Re: hondenvoer
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2011, 17:17:54 pm »
Flatazor. Omdat mijn mama dat wilt :p
Ik zou liever vers voeren of teminste deels maar mijn ma wilt nie :p

Offline rea

• Sr. Member
« Reactie #2 Gepost op: september 02, 2011, 17:37:33 pm »
Duck uitmuntend compleet en korrels van Versele Laga
De oudste hond heeft dankzij Duck geen darmontstekingen meer, de jongste kreeg dit al bij zijn fokkers.
Korrels van Versele Laga eten ze het beste (Royal Canin bleef dikwijls onaangeroerd) en ze zijn niet extreem duur
Landen verzanden en zanden verlanden

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: september 02, 2011, 17:58:05 pm »
wij geven sinds enkele maanden Mera dog.

heel positief over!we hebben ook 1 hond die gevoelige darmen heeft,en heeft met Mera dog altijd mooie,vaste mest(en ook niet te veel mest).

daarnaast valt de prijs ook prima mee,wat ook wel een rol speelt(onze honden eten ongeveer 3kg voer per dag)

Offline NeleJ

• Member
  • Sr. Member
  • *
« Reactie #4 Gepost op: september 02, 2011, 17:58:40 pm »
Wij geven momenteel Europremium large aan onze hond (AmStaf). In het verleden gaven we Friskies en twee keer een huismerk van een winkel en de hond reageerde hier vrij slecht op (overgeven, vacht verslechterde, schilfertjes, diarree, lusteloos, ...). Dit voer is niet uitermate duur en toch heel goed qua kwaliteit.
Soms eet onze hond wel eens mee van tafel.
De week van Flanders Horse Expo: doe je een demo, clinic of zou je graag Bokt-verslaggever zijn? Kijk dan snel even op: http://www.bokt.be/smf/index.php/topic,40181.0.html

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #5 Gepost op: september 02, 2011, 18:00:41 pm »
@ nele,vreemd,want wij hebben niet zo'n goeie ervaringen met euro premium.dunne mest en een hele hele hoop mest....wat ook veel zegt over de kwaliteit ervan.

Offline NeleJ

• Member
  • Sr. Member
  • *
« Reactie #6 Gepost op: september 02, 2011, 18:03:25 pm »
Jammer om dat te horen. Bij ons mest de hond niet veel en daarnaast is deze ook mooi vast en goed van kleur ^-^.
Onze hond krijgt van andere voeding heel snel opnieuw schilfers en met Europremium is dit dus niet het geval.
Vermoedelijk hangt er toch veel van het darmstelsel van de hond vanaf.
De week van Flanders Horse Expo: doe je een demo, clinic of zou je graag Bokt-verslaggever zijn? Kijk dan snel even op: http://www.bokt.be/smf/index.php/topic,40181.0.html

Offline weidepaard

• Sr. Member
« Reactie #7 Gepost op: september 02, 2011, 18:04:41 pm »
ja,das zeker,de ene hond doet het goed op voer x en de andere juist slecht.

Offline rea

• Sr. Member
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2011, 18:30:33 pm »
Ooit gaven we de oude Pedigree blikvoer en dat was een ramp voor de darmen, dat ging tot bloederige diarree toe.  En de korrels van Pedigree werden meer door de merels, slakken en muizen opgegeten dan door de hond zelf.

Met duck hebben we inderdaad weinig mest op te ruimen, die bovendien steeds vast is en quasi reukloos.
Landen verzanden en zanden verlanden

Offline Amigo_tje

• Sr. Member
  • May the horse be with you!
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2011, 18:33:15 pm »
Zena, bullmastif-teef krijgt Hill's Science Plan Large Dog Senior. Zij is 8 ondertss.

Tuur, teckel-reu krijgt Royal Canin Mini Senior. Ook hij is 8.

Hill's schijnt één van de beste voersoorten te zijn die je kan geven. Duur, maar wel doeltreffend! Ik moet maar weinig geven. Idem voor Royal Canin.

Reden waarom Tuur Royal Canin krijgt en geen Hill's is omdat ie voorheen Royal Canin voor Teckels kreeg. Maar omdat ie nu 8 is, ben ik overgeschakeld op Senior :)
Trouw is wat dieren ons geven,
en wat mensen kunnen spelen.

Offline Amigo_tje

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: september 02, 2011, 18:34:09 pm »
Pedigree is op termijn slecht voor de lever ;) Hier krijgen ze dat dus niet.

Ze krijgen enkel de dentastix van Pedigree. En nie speciaal voor de tanden (helpt toch geen zak!), maar gewoon daarom.

Offline chanel1985

• Sr. Member
« Reactie #11 Gepost op: september 02, 2011, 18:40:50 pm »
Ik geef aan mijn katten dan wel, ook royal canin, sinds kort wel pseciale van de dierenarts omdat simba nierfalen heeft.
Je moet er inderdaad weinig van geven , al een geluk want mijn kattin eet er ook van aangezien ze niet alles in één keer op eten maar gewoon zijn om over heel de dag te eten.
Het is nog een grote kost hoor (zak van 4 kilo kost 44 euro en ik doe daar een kleine 1.5 maand mee)
Ervoor kregen ze al de gewone royale canin, als ik ze juist had gaf ik ze een goedkoper merk maar simba verdroeg dat precies niet goed en ik moest daar heel veel van geven.

Offline Amigo_tje

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: september 02, 2011, 18:43:17 pm »
Katten kregen eerst friskies. Daarna kregen ze Roayl Canin Veterinary ivm dat één kater last krijgt van urinestenen.
Nu de stenen weg zijn, krijgen ze nog steeds voer van DA, maar goedkopere variant. Royal Canin was 45 € ofzo voor net geen 5 kg. Nu betaal ik 74 € voor 10 kg :)

Offline Max

• Hero Member
  • Dieren RIJK - Mens DOM
    • Waarom géén asieldier?????
« Reactie #13 Gepost op: september 02, 2011, 18:52:37 pm »
Bo, kruising mastiff x bordeaudog, uit het asiel... sommige mensen zeggen  dat hij een "belgische mastiff" is...  Trovet RID  Trovet Canine Renal & Oxalate
Speciaal dieetvoer voor nierinsufficiëntie.  Vroeger bestelden we het voer van Hill's maar daar had hij een slechtere stoelgang van.
Trovet heeft ook een enorm gamma aan dieetvoer... en hij doet het er stukken beter op, betere vacht, zeer goede stoelgang...en... we bestellen het via petfoodonline.be  en dat is een echte aanrader voor de mensen die Hill's of Trovet nodig hebben.
Goede service, aan huis geleverd, snelle levering...  Als je mailt voor een korting bij een "grotere hoeveelheid" dan geven ze soms nog korting bovenop.

Casper, Cavalier King Charles Spaniel: Lam en rijst van een merk dat ik nu kwijt ben... volgende week krijg ik via via weer een zak.  Hij doet het hier perfect op, lust het graag...

Offline Gaelle

• Sr. Member
« Reactie #14 Gepost op: september 02, 2011, 18:54:55 pm »
Nu ik de andere reacties zie :p
Hier doen ze het goed op flatazor :p Ze blinken en ze zitten volgens mij toch goed in hun vel :p
edit: katten ook flatazor, korrels xD Zij krijgen ook geen nat voer. Als ze het niet direct opeten zit het vol vliegen eitjes en al :/
« Laatst bewerkt op: september 02, 2011, 18:56:46 pm door Gaelle »

Partners:
.