Auteur Topic: Paardenschool Bilzen.  (gelezen 12178 keer)

Offline Jenny

• Jr. Member
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Facebook
Paardenschool Bilzen.
« Gepost op: maart 31, 2010, 12:01:54 pm »
Om even enkele misverstanden recht te zetten over de paardenhumaniora te Bilzen.

Ik vind het schandalig dat mensen zomaar op internet verhaaltjes publiceren die totaal niet aan de werkelijkheid voldoen.

Om in school toegelaten te worden moet je allereerst een intake proefje komen rijden. Je moet laten zien hoe ver je rijtechnisch staat in springen en dressuur. Ook je paard wordt beoordeelt of hij de capaciteiten heeft om met jou de school succesvol te beëindigen.
Je hebt niet persé een eigen paard nodig voor deze opleiding, er zijn genoeg (degelijke) sponsorpaarden aanwezig.
Wel heb je eigen materiaal nodig. D.w.z. een hoofdstel, zadel, onderleggers, bandages, beenbeschermers, poetsmateriaal. Het gebruike materiaal om paard te rijden. Deze spullen moeten niet van dure merken zijn zoals wordt vernoemt, en je wordt zeker niet vies bekeken als je goedkopere spulletjes hebt. Er wordt namelijk gezegd dat onze school vol zit met dikke nekken, en rijkeluiskinderen terwijl dit totaal niet aan de waarheid voldoet.
Wij zijn allemaal gemotiveerde leerlingen, met allemaal dezelfde passie, de ene is iets beter dan de ander, maar we zijn bereid elkaar te helpen en ondersteunen. Zoals gezegd wordt op internet dat we jaloers zijn en concurrentie uit willen schakelen door middel van vals spelen is ook een domme roddel. We zijn allemaal ambitieus, en natuurlijk willen we graag winnen, maar winnen we niet gaan we ook sportief om met ons verlies en worden wij nog meer gemotiveerd om de volgende keer misschien wel te winnen.
Ook wordt er op internet van alles gespeculeerd wat betreft het rijden en de lessen. Wij worden hier elke dag begeleid door ervaren leerkrachten, 2x de week hebben wij springles, en 2x dressuurles. Op woensdag zijn wij vrij in onze keuze, maar kunnen wij natuurlijk ook kiezen voor extra lessen. In het weekend zijn wij ook vrij in onze keuze, wij mogen onze paarden mee naar huis nemen of in school laten staan. Ook in het weekend staan de leerkrachten klaar om ons extra lessen te geven. En al die lessen zijn inbegrepen bij school, je betaald er geen rooie cent extra voor.

Dit waren enkele dingen die ik wilde rechtzetten, er zijn nog ontzettend veel andere dingen die worden verteld maar niet aan de waarheid voldoen.
Ik hoop mensen een beter beeld te hebben gegeven van onze school, en sommigen ervan bewust te hebben gemaakt niet zomaar dingen op internet te publiceren, als je er geen weet van hebt!

Voor meer informatie of vragen, kom een keer een kijkje nemen op een open dag, maar vertrouw niet blindelings op dingen die verteld worden.
Cool Cassis <3 the love of my life

Offline Evitatje

• Full Member
Re:Paardenschool Bilzen.
« Reactie #1 Gepost op: maart 31, 2010, 12:25:04 pm »
 ???

Offline liesje...

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 31, 2010, 12:30:19 pm »
Ik snap deze post ook niet helemaal? Hier heeft toch nooit iemand iets van gezegd?
Al moet ik bovenstaande post beter negeren, ik ben er zelf ook geweest en vind het niet juist wat ze hierboven schrijft... Maarja, laat maar beter zijn  :-X
* Er zijn 2 sterretjes bij aan de hemel verschenen... Udor & Woody *

Offline Berre

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 31, 2010, 12:31:16 pm »
Ook welkom Jenny.

Ik vermoed dat je op die school zit?  En dat er veel tijd wordt gespendeerd aan rijlessen, en paardverzorging is wel duidelijk.  Zoveel tijd zelfs dat ze geen tijd meer hebben om elementaire beleefdheid aan te leren.
Teenagers :Tired of being harrassed by stupid adults?
Act now!!!!! Move out, get a job, pay your bills.  Do it now while you still know everything better

Offline boscrosser

• Eurospeler
  • Sr. Member
  • *
  • Forget Bigfoot, here's Boscrosser!!
« Reactie #4 Gepost op: maart 31, 2010, 12:35:08 pm »
TS gelooft blijkbaar in sprookjes, geen concurrentie en jaloezie op een paardenschool, niet scheef bekeken met goedkopere spullen, zelfs Amika is realistischer...
Beware of the Boscrosser, a red headed, short tempered creature, often seen around horses!

<Scotch Whisky 22/06/1995- 22/12/2010: superknol en stuk chagrijn, veel te vroeg ben je van ons weggegaan, je kon niet meer,het is niet eerlijk, ik zal je nooit vergeten, het ga je goed daarboven>

Offline liesje...

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 31, 2010, 12:38:54 pm »
haha, boscrosser, ik deel je mening...
Ik weet nog toen ik ingangsexamen ging doen hoe vuil ze me bekeken.  >:D (owja, ik had toen geen eigen paard mee)
* Er zijn 2 sterretjes bij aan de hemel verschenen... Udor & Woody *

Offline Evitatje

• Full Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 31, 2010, 12:42:17 pm »
Het blijkt al duidelijk genoeg hoe ze daar op die paardenschool zijn, als ze allemaal zo zijn zoals de TS  ???
TS, jij denkt je school een eer aan te doen door dit bericht te plaatsen, maar naar mijn mening breng je je school alleen nog maar méér ten schande  ;)

Offline Evitatje

• Full Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 31, 2010, 12:48:17 pm »
De TS is volgens mij geen leerling van de school maar een medewerker van daar ofzo, kijk naar het mailadres...

Offline Amigo_tje

• Sr. Member
  • May the horse be with you!
« Reactie #8 Gepost op: maart 31, 2010, 13:09:19 pm »
Jenny, en de relevantie van dit topic is.....

Sorry, maar dat heeft voor mij helemaal geen toegevoegde waarde naar de wereld toe? Het is algemeen geweten dat die scholen ontzéttend duur zijn.
Het is ook algemeen geweten dat de paardenwereld vól met corruptie en jaloezie zit. En heb je geen geld, dan hoor je er ook niet thuis, wordt je héél scheef bekeken en...
Over de werking/inhoud van de lessen spreek ik mij niet uit, ben er ook niet in thuis.

Maar waarom dergelijk topic gaan starten als zijnde medewerker van een school? Ik snap het niet...  :-\
Trouw is wat dieren ons geven,
en wat mensen kunnen spelen.

Offline Beamergirl

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 31, 2010, 13:22:31 pm »
Ik denk dat positieve en negatieve ervaringen mogen gedeeld worden. Ex leerlingen weten hoe de school werken en zij mogen gerust hun mening delen. Zelf heb ik het ook al ervaren hoe de school is en zo mooi is het niet hoor zoals u  beweert.....

Offline Jenny

• Jr. Member
  • **
    • Facebook
« Reactie #10 Gepost op: maart 31, 2010, 13:41:06 pm »
Ik ben geen medewerker van school, maar een leerlinge, Jennifer Janssen is de naam.
Dit adres hebben wij op school aangemaakt, en deze topic gestart omdat mensen in oudere berichten ontzettend slecht over de paardenhumaniora geschreven hebben. Echter allemaal onnozele onzin die ze zogezegt ergens gehoord hebben. Wat deze mensen echter niet beseffen is dat ze daarmee de school door het slijk trekken.

Bijvoorbeeld : dat wij leerlingen zo jaloers zijn en onze concurrentie uitschakelen doormiddel van rieken in de benen van hun paarden te steken. (grote onzin natuurlijk)
En dat er op de paardenhumaniora enkelen verwende rijkeluiskindjes zitten. (ook onzin, wij hebben niet allemaal paarden van 20.000 euro en meer, en we lopen daar heus niet rond met alleen broekjes van pikeur, en gpa helmen).

Er worden extreme dingen geschreven, en ik vind dat de school dit niet verdiend!

Offline Jenny

• Jr. Member
  • **
    • Facebook
« Reactie #11 Gepost op: maart 31, 2010, 13:44:02 pm »
TS gelooft blijkbaar in sprookjes, geen concurrentie en jaloezie op een paardenschool, niet scheef bekeken met goedkopere spullen, zelfs Amika is realistischer...

Natuurlijk is er concurrentie, maar gezonde concurrentie, integendeel tot wat in vorige topics wordt beschreven dat we onze concurrentie uitschakelen doormiddel van rieken in de benen van hun paarden te steken.. Das de grootste onzin natuurlijk!
En neen, scheef bekeken wordt je niét met goedkopere spullen of paarden!

Offline Berre

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: maart 31, 2010, 13:45:50 pm »
Dat heb ik hier nog nooit gelezen... ::)
Teenagers :Tired of being harrassed by stupid adults?
Act now!!!!! Move out, get a job, pay your bills.  Do it now while you still know everything better

Offline Jenny

• Jr. Member
  • **
    • Facebook
« Reactie #13 Gepost op: maart 31, 2010, 13:48:04 pm »
Jenny, en de relevantie van dit topic is.....

Sorry, maar dat heeft voor mij helemaal geen toegevoegde waarde naar de wereld toe? Het is algemeen geweten dat die scholen ontzéttend duur zijn.
Het is ook algemeen geweten dat de paardenwereld vól met corruptie en jaloezie zit. En heb je geen geld, dan hoor je er ook niet thuis, wordt je héél scheef bekeken en...
Over de werking/inhoud van de lessen spreek ik mij niet uit, ben er ook niet in thuis.

Maar waarom dergelijk topic gaan starten als zijnde medewerker van een school? Ik snap het niet...  :-\

Zoals ik zei, ik ben geen medewerker van school maar een leerlinge.
Wij hebben deze topic gestart omdat er ontzettend vuile dingen werden geschreven, die niet aan de waarheid voldoen. Waarom denk je dat? Als je geen geld hebt hoor je niet in de paardenwereld thuis? Denk je dat je het alleen met geld in de paardenwereld goed doet? Ik ben van mening dat je ook talent nodig hebt, en als je genoeg talent hebt en minder geld, kom je er met hard werken uiteindelijk ook!

Offline Jenny

• Jr. Member
  • **
    • Facebook
« Reactie #14 Gepost op: maart 31, 2010, 13:52:45 pm »
Ik denk dat positieve en negatieve ervaringen mogen gedeeld worden. Ex leerlingen weten hoe de school werken en zij mogen gerust hun mening delen. Zelf heb ik het ook al ervaren hoe de school is en zo mooi is het niet hoor zoals u  beweert.....

Die mening deel ik met je, dat positieve en negatieve ervaringen gedeeld mogen worden, maar vind je het niet een beetje onterecht dat mensen die een enkele keer in school zijn geweest (bijvoorbeeld voor een ingangsproef) zo'n dingen schrijven. Je hebt het vast zelf ook gelezen, in een of andere topic over 'paardenschool', waarin de paardenhumaniora door het slijk wordt gehaald en er dingen worden verteld die simpelweg niet waar zijn.
Zoals dingen dat je 2 paarden MOET hebben, of dat je de leerkrachten moet bijbetalen voor lessen..

Natuurlijk is het niet altijd rozengeur en manenschijn.. Alle dingen hebben goede en slechte kanten, maar ik vind dat mensen niet zomaar moeten speculeren als ze er niks vanaf weten.

Partners:
.